Gen Z-studenten kleuren geel

Gen Z-studenten kleuren geel

Thomas More connecteert met Telenet.

Sinds dit jaar is Telenet de nieuwe 'key-partner in education' van Thomas More. En dat is een triple win: voor de hogeschool een kostbare samenwerking met een toonaangevend bedrijf, voor Telenet de sleutel tot hun doelgroep en nieuwe talenten en voor de Generatie Z-studenten een creatieve speeltuin.

De klimaatactivisten. De idealisten. De thuisblijfgeneratie. Maar bovenal de digital natives. Het gros van de studenten bij Thomas More behoort tot Generatie Z, jongeren die geboren zijn tussen 1995 en 2010, een tijdperk waarin internet en smartphones niet meer weg te denken zijn. De studenten doen ongelooflijk veel online. Of het nu gaat om shoppen, daten of studeren. Net daarom is de collab met Telenet bijzonder waardevol. Zowel de hogeschool als het telecombedrijf willen antwoorden vinden op de noden van de Gen Z'ers. Hoe benader je hen? Hoe reageren ze op media en technologie? Hoe communiceren ze? Hoe wakker je hun dynamiek aan? Het zijn bijzonder actuele uitdagingen voor beide partijen.

Beste buren

De intensieve samenwerking startte dit academiejaar, maar lag al langer voor de hand. Net zoals Thomas More is Telenet verankerd in regio Antwerpen. In Mechelen zijn ze praktisch buren. Bovendien werden er al sinds 2015 gastcollege's gegeven en konden de studenten op bedrijfsbezoek. Ook in de voorbije maanden zijn mooie projecten en acties gerealiseerd. Zo lanceerden studenten van de mediaopleidingen zoomedia.be, een platform met videoreportages, podcasts, mustreads, socialmediastories en mediashows over alles wat jongeren cool & happening vinden. Met in oktober zelfs een eigen GenZoo event in de Zoo van Antwerpen, ondersteund door Telenet. Verder is het uitkijken naar het Nomad Nova bootcamp in Portugal en staat er veel research op de planning met de digital natives van Thomas More.

Exclusief en co-creatief

Thomas More is de enige hogeschool waar Telenet momenteel een structureel partnership mee heeft. Exclusief en ook co-creatief. Dankzij deze nieuwe 'key-partner in education' kan Thomas More waardevolle hands-on ervaringen aanbieden en de studenten nog beter voorbereiden op de arbeidsmarkt. Pascale Aerts, Unitmanager media- en communicatieopleidingen bij Thomas More:

"Telenet is voor ons een modelbedrijf. Innovatie zit in hun bloed. Het staat al lang aan de top op vlak van telecommunicatie en media en is dus een ongeëvenaarde en solide leerschool voor onze studenten. We kunnen niet wachten om ook met hen opleidingen uit te bouwen die vernieuwend en futureproof zullen zijn. Dat maakt van deze collab een straffe gezamenlijke investering in jong talent."

Vooral de studenten Media & Communicatie en Technologie & ICT (Campus De Nayer en Campus Geel) plukken de vruchten van dit partnerschap. Afgelopen woensdag nog (30/4) kregen 8 studenten de kans om deel te nemen aan YellowCon, een exclusieve conferentie van Telenet voor digitale professionals die plaatsvond in het stadion van KV Mechelen. Evi Vermeêren, studente Digital Experience Design (XD):

"We kregen een unieke inkijk in hoe multinationals te werk gaan op vlak van technologie en design. De leerstof van de opleiding sluit aan bij de visie en manier van werken van grote bedrijven zoals Telenet en Nike. We zagen dat je altijd kunt bijleren en verbeteren, ook al zit je jaren in het vak."

De studenten konden er workshops volgen en luisteren naar inspirerende keynotes. "Een waterval aan boeiende quotes", vertelt Evi. Zoals deze over innovatie en creativiteit van Henry Ford: "If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” Later zullen de studenten nog in contact komen met professionals binnen Telenet en andere bedrijven in de sector. Dat zal dan weer leiden tot stages, jobmogelijkheden en professionele ontwikkeling.

Connecteren

Niet alleen Thomas More is gebaat bij deze samenwerking. De Gen Z'ers behoren tot de doelgroep waarop Telenet zich wil richten. Het zal hen leren hoe deze generatie denkt, reageert op media en technologie en hoe ze communiceren en connecteren. Kirsten Florentie, Vice President People and Workplace bij Telenet:

"Ons partnership met Thomas More zorgt voor een mooie kruisbestuiving tussen jong aanstormend talent en onze honderden experts in digital services, engineering en IT. Bovendien versterken we met deze samenwerking ons beleid als belangrijke werkgever in Mechelen."
Pascale Aerts Unitmanager media- en communicatieopleidingen, Thomas More-hogeschool
Regina Vuerinckx Externe Relaties, Thomas More-hogeschool
Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet
Story image

 

 

Over Thomas More News

Hier gebeurt het. Met 42 bacheloropleidingen, 19 graduaten en meer dan 21.000 studenten in Antwerpen, Geel, Lier, Mechelen, Sint-Katelijne-Waver, Sint-Niklaas, Turnhout en Vorselaar is Thomas More de grootste hogeschool van Vlaanderen. Een warme, internationale en bruisende community met optimale leerkansen voor elk talent.

Hier creëren we impact. Met meer dan 250 gedreven onderzoekers in 9 expertisecentra staat Thomas More borg voor toonaangevend praktijkgericht onderzoek met directe resultaten.

Wij zijn een strategische partner voor tal van grote en kleine bedrijven, instellingen en organisaties in de brede regio en ver daarbuiten.

Thomas More maakt deel uit van de Associatie KU Leuven.