'Evolueren van onderwijs- naar kennisinstelling'

'Evolueren van onderwijs- naar kennisinstelling'

Stijn Coenen kondigt Thomas More 2.0 aan op hogeschoolcongres van 15 november

Na tien jaar staat Thomas More als onderwijsinstelling én als merk stevig op de kaart bij de studiekiezer. Vandaag kiest de hogeschool er resoluut voor om te evolueren naar een 'A-merk' , voor studenten, voor medewerkers en voor de samenleving. Geen revolutie dus, maar een gestage evolutie naar een bredere merkidentiteit, naar een echte kennisinstelling, een koepel waaronder alle componenten van de maatschappelijke opdracht - onderwijs, levenslang leren, praktijkgericht onderzoek en samenwerking met het werkveld - volwaardig geïntegreerd zijn. Zo wil de hogeschool meer en nieuwe doelgroepen bereiken en haar impact op de samenleving te vergroten. ​ De algemeen directeur kondigde meteen aan dat de hogeschool ook visueel in een nieuw jasje wordt gestoken. Er komt een nieuwe website en tijdens de eindejaarsperiode pakken we ook de nieuwe huisstijl met een vernieuwd logo uit.

'We bouwen aan een merk dat distinctief, relevant en aanwezig is', zei Stijn Coenen in zijn keynote op het hogeschoolcongres van 15 november. 'Een koepel waaronder zowel onderwijs, onderzoek als samenwerking met bedrijven een plek vinden. Een visuele identiteit die de spreidstand aankan tussen enerzijds jong en hip en anderzijds serieus. Waarin volwassen studenten of onderzoekers zich evenzeer herkennen als jonge studiekiezers.'

Een opvallende passage in de speech van Coenen refereerde aan het unieke karakter van de hogeschool. 'Daarbinnen moet er ook plaats zijn voor wat Thomas More uniek maakt', zei hij. 'We zijn geëvolueerd tot een kennisinstelling die zich niet spiegelt aan, maar deel uitmaakt van de echte wereld … Waar niet alles altijd perfect moet zijn, waar fouten maken mag. Waar we samen leren, in praktijkgericht onderwijs én onderzoek. Die authenticiteit en die identiteit willen we nog meer gaan uitstralen in hoe we onszelf profileren als ‘merk’, in woord en in beeld.'

De hogeschool gaat dus resoluut voor één sterk moedermerk Thomas More, voor een herkenbare stijl met een brede uitstraling.

 

 

 

 

 

Over Thomas More News

Hier gebeurt het. Met 42 bacheloropleidingen, 19 graduaten en meer dan 21.000 studenten in Antwerpen, Geel, Lier, Mechelen, Sint-Katelijne-Waver, Sint-Niklaas, Turnhout en Vorselaar is Thomas More de grootste hogeschool van Vlaanderen. Een warme, internationale en bruisende community met optimale leerkansen voor elk talent.

Hier creëren we impact. Met meer dan 250 gedreven onderzoekers in 9 expertisecentra staat Thomas More borg voor toonaangevend praktijkgericht onderzoek met directe resultaten.

Wij zijn een strategische partner voor tal van grote en kleine bedrijven, instellingen en organisaties in de brede regio en ver daarbuiten.

Thomas More maakt deel uit van de Associatie KU Leuven.