Gas geven voor een schonere toekomst
Op vrijdag 11 oktober zullen 4 studenten van Thomas More deelnemen aan de prestigieuze H2 Challenge in Tilburg, Nederland. Het team, bestaande uit studenten van verschillende disciplines, zal deelnemen in een Toyota Mirai, die volledig op waterstof rijdt. Gedurende 24 uur proberen ze zoveel mogelijk kilometers af te leggen, waarbij ze bonuspunten kunnen verdienen door verschillende landen te doorkruisen en slim om te gaan met het aantal tankbeurten. 24 uur later eindigt deze uitdaging in Gent.
Dit multidisciplinaire project is een samenwerking tussen twee opleidingen van Thomas More. Twee studenten van de opleiding Automotive van Campus De Nayer zijn verantwoordelijk voor de technische strategie en de prestaties van de auto. Hun expertise speelt een cruciale rol in het optimaliseren van de route en het brandstofverbruik. Lea Witajewska, een van de deelnemende studenten:
“Het is een waanzinnige uitdaging! We hebben een gedetailleerde route in gedachten, richting het zuiden van Europa. En ook snacks en muziek zijn voorzien! We willen de technologie van waterstofvoertuigen volledig ervaren en de mogelijkheden ervan testen. De technologie bestaat al een tijdje, maar is nog steeds niet doorgebroken."
Tegelijkertijd zullen twee studenten van de opleiding International Communication and Media zorgen voor live verslaggeving via verschillende sociale mediakanalen, zodat het publiek de uitdaging in real-time kan volgen. Steven Meel, programmacoördinator Bachelor International Communication and Media:
"Ik vind het belangrijk dat onze studenten zoveel mogelijk real-life ervaringen opdoen. De kans om met een waterstofauto 24 uur lang verschillende landen te doorkruisen, sluit naadloos aan bij het internationale én duurzame karakter van onze opleiding. Daarnaast biedt het creëren van content en live verslaggeving een unieke mogelijkheid voor onze communicatie- en mediastudenten om praktijkervaring op te doen in een innovatieve omgeving."
Live!
Het team zal de H2 Challenge uitgebreid verslaan via sociale media. Volgers kunnen de vorderingen van de studenten en hun ervaringen tijdens de race in real-time volgen op Instagram, Facebook en LinkedIn.
Steven Meel