Studenten Toerisme en Recreatiemanagement vallen in de prijzen met uitzonderlijke autocarreizen en marketingvaardigheden

Studenten Toerisme en Recreatiemanagement vallen in de prijzen met uitzonderlijke autocarreizen en marketingvaardigheden

Studenten van de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement van Thomas More gooiden hoge ogen in de jaarlijkse wedstrijd van de BAAV, de Vlaamse beroepsfederatie van de autocar- en autobusondernemers. Zij sleepten niet alleen een prijs in de wacht voor “Sea you there”, een vernieuwend concept voor een autocarreis, ook de speciale marketingprijs ging naar Mechelen.

Beste autocarreis 2023

De BAAV, de Vlaamse beroepsfederatie van de autocar- en autobusondernemers organiseerde voor de elfde keer een wedstrijd voor studenten van de opleidingen Toerisme en Recreatiemanagement van de Vlaamse hogescholen. De wedstrijd richt zich tot de tweedejaarsstudenten en daagt hen uit om een innovatieve autocarreis rond een bepaald thema uit te tekenen, inclusief een bijhorende financieel en marketingplan.

De studenten werken in groepjes van twee tot vijf personen en worden begeleid door hun docenten en een autocarbedrijf. Op die manier doen de jonge toerismeprofessionals op een praktische manier kennis op over het reisproduct “autocar” en werken ze mee aan het ontwikkelen van nieuwe concepten.

Elke hogeschool (er zijn er vijf met een bacheloropleiding Toerisme) selecteert zelf de drie beste voorstellen van haar studenten. Die worden daarna beoordeeld door een vakjury van BAAV, bestaande uit reisjournalisten, reisagenten, touroperators, autocaristen, reisleiders, enz. De jury duidt per hogeschool de winnaar aan.

(Lees verder onder de foto's)

Sea you there

De drie inzendingen van Thomas More konden rekenen op lovende commentaren van de vakjury en ze vielen alle drie in de prijzen. Lien Vermost en Maxime Marievoet werkten samen met Rantour uit Affligem “Sea you there” uit. “We organiseren een surfreis voor jongeren door Frankrijk en Spanje, waar ze zich kunnen verwachten aan een leuke mix van citytrips en strandvakantie, met surf- en yogalessen door ervaren lesgevers”, zegt Lien Vermost, “Alleen met een autocar kan je zoveel verschillende activiteiten en bestemmingen combineren”.

Hun inzending werd geprezen voor het vernieuwde reisconcept, het uitstekende product en het gedetailleerde financiële plan. Het kwam dan ook als “Beste autocarreis van Thomas More” uit de bus. Lien en Maxime verdienen daarmee een reischeque ter waarde van 1.000 euro, waarmee ze kunnen kiezen uit het ruime aanbod van Rantour.

Naast de prijs per hogeschool werd er ook een speciale marketingprijs over de vijf hogescholen heen uitgereikt. En die was voor de twee andere teams van Thomas More weggelegd. Roel Wouters, Julie Goossens en Brent Van den Broeck werden beloond voor “MacCamera, MacLights, MacAction”, dat ze samen met Carolus Reizen uit Mol bedachten. “Deze rondreis door de Schotse Highlands laat niet alleen de prachtige vergezichten van het land zien, maar leert de reiziger ook meer over videografie, storytelling en cameratechnieken.", aldus Brent Van den Broeck.

Het tweede winnende project is “Ice in the Sky” van Charlotte Claeys en Famke Beyers, een samenwerking met Reizen Lauwers uit Boechout. Zij gingen het zoeken in het Hoge Noorden en tekenden een “dronereis” uit in het ongerepte Finland. In combinatie met een luxe autocar wordt het ook een “droomreis”. Als de naam van het project uitgesproken wordt, kan je zowel Ice als Eyes horen. Die dubbelzinnigheid werd bewust gecreëerd en alludeert op ogen in de lucht (de drone) in het ijzige Finland.

Ook deze twee teams kunnen rekenen op een gulle cheque van 1.000 euro van het meewerkende autocarbedrijf.

Innovatieve concepten en indrukwekkende dossiers

De BAAV-wedstrijd is een gerenommeerd evenement dat jonge talenten in de toeristische sector in de schijnwerpers zet. Met hun indrukwekkende autocardossiers hebben de studenten van Thomas More bewezen dat ze in staat zijn om innovatieve concepten te ontwikkelen en kwalitatieve plannen uit te werken. Het succes van de teams getuigt van de toewijding en het talent van de studenten en bevestigt de reputatie van Thomas More als een toonaangevende instelling in het opleiden van toekomstige professionals in de toerisme- en recreatiesector.

Opencampusdag van zaterdag 24 juni

Wie wil kennismaken met de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement kan op zaterdag 24 juni terecht op de Opencampusdag van Thomas More. Van 10 tot 15 uur zetten alle campussen van de hogeschool de brede waaier aan opleidingen, die de hogeschool te bieden heeft, in de kijker. Toerisme en Recreatiemanagement van Thomas More vind je op Campus De Vest in Mechelen.


Praktisch

Meer informatie

  • Griet Troukens | 0495 29 11 12 | Opleidingsmanager Toerisme en Recreatiemanagement

 

Campussen Mechelen
Over Thomas More News

Hier gebeurt het. Met 42 bacheloropleidingen, 19 graduaten en meer dan 21.000 studenten in Antwerpen, Geel, Lier, Mechelen, Sint-Katelijne-Waver, Sint-Niklaas, Turnhout en Vorselaar is Thomas More de grootste hogeschool van Vlaanderen. Een warme, internationale en bruisende community met optimale leerkansen voor elk talent.

Hier creëren we impact. Met meer dan 250 gedreven onderzoekers in 9 expertisecentra staat Thomas More borg voor toonaangevend praktijkgericht onderzoek met directe resultaten.

Wij zijn een strategische partner voor tal van grote en kleine bedrijven, instellingen en organisaties in de brede regio en ver daarbuiten.

Thomas More maakt deel uit van de Associatie KU Leuven.