Thomas More reikt eerste digitale badges uit
Pilootproject impactevaluatie introduceert innovatie in levenslang leren
Onlangs mochten de afstudeerders van de microcredential 'Impactevaluatie' als eersten een digitale badge van de Thomas More-hogeschool in ontvangst nemen. Geen papieren getuigschrift meer maar een digitaal certificaat dat levenslang bewijst dat je een bepaalde opleiding hebt gevolgd of een bepaalde competentie hebt verworven.
De houders van deze specifieke badge leerden in hun opleiding van twee studiepunten (credits) hoe ze een impactevaluatie moeten opzetten. Daarmee kunnen ze de impact van een organisatie of een (deel)werking in kaart te brengen en dat delen in het werkveld. Dit specifieke traject in samenwerking met het expertisecentrum CEBUD, Anders Annelies en de Koning Boudewijnstichting richt zich op non-profitorganisaties die voor en met jonge kinderen en jongeren werken.
Digital Badging,
Een digitale badge of E-badge is een gevalideerd bewijs voor een prestatie, een verworven vaardigheid of een specialisatie. Het voordeel voor de professionals is dat zij hun prestaties overtuigend en visueel kunnen deel in hun netwerk.
Thomas More onderzoekt hoe het deze vorm van attestering blijvend kan inzetten in het hoger onderwijs en in levenslang leren in het algemeen. Ze deelt haar bevindingen en ervaringen via het Voorsprongfondsproject Microcredentials en stackable credits met de partners van de associatie KU Leuven.
Microcredential
Een microcredential is een gecertificeerd klein leervolume dat inspeelt op maatschappelijke, persoonlijke, culturele noden en op noden in de arbeidsmarkt. Dankzij een ruim aanbod van dergelijke microcredentials willen de instellingen binnen de associatie KU Leuven, in samenwerking met sterke partners, het levenslang leren in Vlaanderen innoveren.
Meer informatie
Hanne Van Hout
hanne.vanhout@thomasmore.be
0473 473 235